När man vill dö

433259-5
Det var tänkt att jag skulle få allt fixat idag - allt jag behöver i alla fall. Men det  blev bara hälften. Hämtade ut mina glasögon, fotade mig för Idkortet, lämnade fotot till banken, gick till Akademibokhandeln och bytte min penna som gått sönder. Sen skulle jag fixa det viktiga - köpa borr, ny sminkväska, lampor, lakan, påslakan o.s.v. Men nej det blev inte av. För jag fick dra i A i varenda jävla affär och försöka att inte säga något så han skulle bli ännu surare.
För sur var han. Surare än citron. Detta för att han var trött och hungrig.
Så han tjatade om det och satt tyst, var tråkig och var omöjlig att prata med så jag sa att vi skulle skita i det.
Orka dra med någon så tråkig människa någonstans.
Idag skulle jag egentligen till Nöjesmagasinets smygläsning men ville inte gå själv och A ville inte följa med.
Som vanligt. Han sitter hellre hemma och bråkar med mig eller spelar datorspel.
Förstår ni varför jag vantrivs så?
Hae jag bara haft pengar hade jag tagit dem och köpt en lägenhet och försörjt mig själv. Detta förhållande är dött. Men ekonomiskt sett klarar vi oss inte utan varandra. Annars klarar vi oss nog bättre utan än med varandra.
Vill bara bort från denna skit, detta s.k. förhållande som bara får mig att må dåligt. Men jag har ingen aning om var jag ska ta vägen.

Längtan

433259-4När jag var 7 år började jag träna artistisk gymnastik. Redan efter första träningen kunde jag gå ner i split och spagat och jag fick verkligen en smak för det. Sen fortsatte jag längre och längre, men fick mer och mer problem.
Fick problem med samtliga leder i kroppen, men speciellt knäna. En läkare ordinerade mig att sluta med gymnastiken och mamma bestämde att jag inte fick fortsätta.
Men idag, 9 år efter att jag slutade längtar jag fortfarande tillbaka. Jag var inte på elitnivå men det var ändå roligt, man utvecklades för varje gång och när man första gången gjorde en volt i luften var det en sådan känsla som inte går att beskriva. Man flyger helt enkelt.

Så ibland när jag behöver drömma mig bort,  när jag behöver slappna av tänker jag mig in i tiden då jag var gymnast, när jag flög runt i luften. Det gör mig lugn på något sätt.

Idag ångrar jag att jag inte stod på mig mer och fortsatte med gymnastiken. Jag hade inte behövt nå elitnivå men bara fortsätta sväva och flyga :)

När jag får en dotter ska jag tvinga henne att träna gymnastik. Haha, nejdå men det hade varit trevligt att leva ut sin dröm via någon annan :P





Världens. tråkigaste. föreläsning.

Idag var jag minst sagt uppretad på allt och alla. I natt kunde jag inte sova. Och inte A heller. Istället bråkade vi. Det var lite sådär lagom trevligt. Kunde verkligen inte somna. Sen kom min kära katt och la sig bredvid mig och då gick det bättre. Hans spinnande får mig så lugn på något sätt, jag kan slappna av.
Hursomhelst så somnade jag typ kl 6. Klockan ringde 10 i sju. Jag kan inte med ord förklara hur trött jag var.
Ville inte gå på föreläsning och regnet utanför fönstret lät heller inte särskilt lockande. Men vi gick upp tillsammans, klädde på oss och åt till och med frukost, fulla av någon konstig energi. När jag sen satte mig på bussen var all energi som bortblåst. Jag började må illa, det var mycket folk, kö ute på motorvägen, min mp3spelare dog.

Efter många om och men kom vi fram till skolan (försent) och satt och lyssnade på världens tråkigaste föreläsning. Hon babblade jättetyst och använde sig av en jävla massa konstiga ord direkt snodda ur nationalencyklopedin så att vi skulle känna oss osmarta (så tolkade jag det). Och så babblade hon på om sina olika teorier och vi skulle lyssna.
Personligen har jag väldigt svårt för att bara sitta och lyssna på folk som sitter och babblar opersonligt. Sånt är trist. Och kan då personen inte göra det på ett roligt sätt så blir man lätt trött på det.
Jag satt och störde mig på henne ett bra tag och ville ställa mig upp och skrika "DU ÄR SÅ JÄVLA TRÅKIG DIN TRÅKIGA MÄNNISKA!!" men något fick mig att låta bli.

Sen upptäcker jag att min kära penna som jag inhandlat för 70 kr för 2 dagar sedan redan har gått sönder. 70 kr kanske inte är mkt för er men för mig är det mkt för en PENNA.
Så då blev jag sur på det.

När vi sen skulle diskutera något så satt det en besserwisser bakom mig som nog älskade att höra sin egen röst. Han babblade mest hela tiden och hade en åsikt om allt. Och han babblade länge och sakta om det han tyckte.
Jag tror alla störde sig på honom.

Vid busshållsplatsen är jag rejält trött efter 50 minuters sömn och ett allmänt sugigt humör. Då sitter det några tjejer i en busskur som skrattar som om de vore några jävla fåglar i en regnskog. Sådär jobbigt tjejigt så man bara vill gå fram och slå dem för att de skrattar så fult.

Som sagt så var jag inte på något humör alls och då var allt  störande.
Man har sina dagar säger jag bara. Och det här var inte en av dem.

När jag kom hem somnade jag direkt och sov till klockan halv fem, så nu är jag uppe och väntar på att möta upp Linda på gymmet.

Relax.

433259-3

Idag var jag hos psykologen och fyllde i en massa papper. Det var ganska jobbigt för man blev bara påmind om allt dåligt. Men men. Vi var 3 st där men vi ska vara 6 st i vår terapigrupp sen när det börjar.
Sen ska man skriva i varenda gång man får upp en tanke på att skada sig. Mina papper kommer fyllas fort.
Bara jag får hjälp så...

Min sömn är helt fucked också. Jag somnar inte tidigare än kl 4 och vaknar inte tidigare än kl 15. Och då är jag fortfarande trött. Det har blivit någon ond cirkel som jag har fastnat i.

Jag har även en liten grej på G där jag ska skriva om hår på en skönhetssida. Ska bli riktigt trevligt om allt går vägen.


Drive me crazy

433259-2

Jag håller på att bli galen tror jag. Rättare sagt håller A på att göra mig galen. Jag vet inte vad jag ska få ut av detta "förhållande" när varenda del av det suger. Ingen romantik, ingen glädje, ingen kärlek bara allmänt tjafs varenda dag. Vem vill vara i ett förhållande man inte trivs i? Ingen. Men vad ska jag göra när allt han gör är att ignorera vad jag har att säga och tror att jag "försöker lära honom en läxa". Vilken rolig läxa. Hittils borde han ha MVG så många läxor som han ska ha lärt sig. Men så är inte fallet.
Jag läser Catyas blogg och blir så avundsjuk på hennes förhållande (förutom den där gifta-sig-grejen). Varför kan inte min pojkvän komma med frukost på sängen i form av pannkakor med glass och jordgubbar?
Ja, jag vill leva i en sagovärld, där allt är bra mellan parterna hela tiden. Eller iaf där jag känner mig som prio nr 1, som hans drottning. Jag känner det behovet helt enkelt. Det må verka löjligt men så är det.

Imorgon ska jag till psykologen och fylla i en massa papper. Blev också meddelad att jag kommer att få vänta till MAJ innan jag får min terapi påbörjad. Såååå deprimerande. Jag hoppades verkligen på att jag skulle kunna påbörja terapin så fort som möjligt men nu får jag vänta 3 månader. Det känns som ett slag i ansiktet på något sätt. Men jag ska inte ge upp. Jag ska fan bli frisk.

So..not tired.

Sitter uppe och har precis städat sovrummet, lagt in allt i garderoben och fixat den så den är fin. Men resten av lägenheten ser fortfarande skit ut. Jag orkar inte städa. Det är inte min grej känner jag.
Vi har inte ens tagit ner vårt julpynt. Fina grejer det där.
Men vem bryr sig. Imorgon är det föreläsningar till klockan 15. Sen ska jag iväg och sminka till en plåtning.

Jag vet iaf inte hur jag ska lyckas somna ikväll eftersom jag gick upp kl 16:00.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jobba på hemsidan? Fixa ngt till andra bloggen? Lägga mig och läsa? Försöka sova? Määäh.

MAT!

image1

Just nu håller jag på att laga mat. Det bjuds på indisk linsgryta. Ska bli riktigt, riktigt gott. Det är dock första gången jag lagar det så det är lite spännande, men men.
Var och handlade innan idag, en almanacka på Åhlens som det var rea på samt ett kollegieblock.
Vaknade för övrigt 16:30. Hur sjukt är inte det? Bläh.


Right now.

Just nu håller jag på med designen till min hemsida, så tills dess får ni stå ut med denna hemska design på denna blogg. Men snart, I tell ya, snart slipper era ögon blöda till denna design.

Brand new.

Ett ställe att börja om på.

RSS 2.0