Fuck it.

Jag blir så jävla trött på mina föräldrar. De fattar aldrig någonting.
Orkar inte ens förklara mer ingående men min pappa tror på fullaste allvar att man kan bota depression med meditation.
På riktigt. För han är ju läkare. Eller var det elektriker?
Fan vad jag blir besviken. Nu får jag verkligen gå igenom detta helt själv. Trist att inte ens ha sin familjs stöd.
Allt man hör är bara "varför ska du gå på medicin?" och om hur lite de har förstått när jag tidigare förklarat.
Meditation säger pappa. Jag vill bara skrika på honom. Men jag har ingen lust, jag har ingen jävla lust att leva än mindre att förklara för honom att det är serotoninbalansen som är dålig, att han inte är någon läkare, att meditation  visserligen kan få dig lugnare och att det kan finnas flera olika anledningar till att folk i Indien "aldrig" diagnostiseras med depression.
Men jag har ingen lust som sagt.
En dag kommer det bara vara försent för dem att visa sitt jävla stöd.
Ingenting man någonsin gör är rätt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ungefär som om man sa till mig att mitt synfel kunde botas med morötter. "Har du sett en kanin med glasögon?"

2008-11-20 @ 11:55:57
URL: http://www.metrobloggen.se/redhead

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0