In my mind.

Okej, så tanken är att jag ska börja med citalopram under nästa vecka. Jag har ju slutat ta Zoloft, som påverkar samma signalsubstans i hjärnan som det är något konstigt med hos mig. Detta har lett till panikattacker, hjärtklappningar, mardrömmar och annat som känns för jävligt. Och jag känner fortfarande av depressionen. Så idag var jag hos läkaren som sa att mina hjärtklappningar förmodligen berodde på det, för allt var normalt annars. Han tyckte att vi skulle sätta in citalopram då istället (Cipramil) som kanske blir bättre än Zoloften, dessutom behöver man inte ta lika höga doser (maxdos 60mg på Cipramil och 200mg på Zoloft). Jag hoppas verkligen att det kan hjälpa mig.
Står att det är vanligt med viktförändringar (upp/ner). Jag hoppas verkligen att jag i alla fall inte går upp av den. Det orkar jag bara inte hantera just nu....
Men ju mer jag läser på internet desto mer skeptisk blir jag, för de flesta verkar ha gått upp en hel del. Nu har jag precis kämpat mig ner till en vikt jag är hyfsat nöjd med liksom :(

Är bara så rädd för alla biverkningar som kan komma med dessa mediciner. De tre första veckorna kan tydligen vara helvetiska. Hur ska jag klara detta utan någon? :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

De flesta mediciner ger ju liknande biverkningar.. viktförändringar, illamående, osv.

Men förhoppningsvis så är det inte så farligt!



Tror mer på cipramil än zoloft faktiskt! Hoppas verkligen att det fungerar bättre... Det tror jag.

2008-11-18 @ 16:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0